loading...

مهاجرت

بازدید : 56
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 زمان : 13:49

مدیکال کانادا

کشور کانادا برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ های واگیردار و اطمینان از سلامت مهاجران، برنامه مدیکال کانادا را طراحی کرده است.

به همین علت هر فردی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد، باید حتما قبل از صدور ویزا توسط یک پزشک تایید شده تحت معاینه پزشکی قرار گیرد.

تست مدیکال کانادا

مدیکال کانادا، در اصل همان آزمایش پزشکی است که هنگام درخواست ویزای کانادا توسط متقاضی، از سوی اداره مهاجرت کانادا خواسته می شود؛ انجام مراحل مدیکال کانادا، برای تمام متقاضیان ویزای کانادا الزامی است. آزمایش مدیکال کانادا معمولاً محدود به یک معاینه فیزیکی استاندارد است که توسط یک پزشک مورد تایید اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) انجام می‌شود که شامل عکسبرداری با اشعه ایکس، آزمایش ادرار و آزمایش خون، سلامت روان و آزمایش اعتیاد به مواد مخدر است.

مدارک مورد نیاز آزمایش مدیکال کانادا

  • مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر
  • مدارک پزشکی مربوط به سوابق بیماری و عمل جراحی
  • عینک یا لنز طبی در صورت استفاده
  • لیست داروهای مصرفی
  • نتیجه آزمایشات انجام شده قبلی

آزمایشات مدیکال کانادا

دقت فرمایید که لیست ذیل شامل تمامی آزمایشاتی نیست که برای تست مدیکال کانادا گرفته می‌شود:

  • اندازه‌گیری قد و وزن
  • شنوایی و بینایی سنجی
  • اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب
  • بررسی حرکت اندام‌ها
  • بررسی رنگ و شکل پوست
  • آزمایشات مربوط به ریه
  • آزمایش خون و ادرار
  • آزمایش اعتیاد به مواد مخدر

انواع واکسن‌ مدیکال کانادا

یکی دیگر از مواردی که قبل از انجام آزمایش مدیکال کانادا حائز اهمیت است، دریافت واکسن‌های مورد نیاز، قبل از ورود به کشور کانادا است. در صورتی که متقاضی هر کدام از واکسن‌ها را در ایران دریافت نکند، در لحظه ورود به کشور کانادا، ملزم به دریافت آنها خواهد بود، بنابراین دریافت واکسن‌ در ایران از لحاظ صرفه‌جویی در وقت و هزینه، گزینه بسیار مناسب‌تری است.

بیماری‌هایی که منجر به رد شدن آزمایش مدیکال کانادا می‌شود:

  • بیماری‌های مربوط به ایمنی بدن (لوپوس، ایدز و…)
  • اختلالات روحی روانی (اوتیسم و…)
  • بیماری‌های قلبی، کبدی و کلیوی
  • انواع سرطان
  • انواع دیابت
  • انواع هپاتیت
  • بیماری‌های خاص (اختلال مغزی، فلج مغزی، سندروم داون و…)
  • بیماری سل

لطفا دقت فرمایید که لیست بالا تنها تعداد محدودی از مهم‌ترین بیماری‌های غیر قابل قبول برای اخذ ویزای کانادا است.

هزینه تست مدیکال کانادا

هزینه انجام آزمایشات پزشکی ویزای کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اینکه شما در کدام کشور زندگی می کنید و قرار است چه آزمایشاتی انجام دهید بر این هزینه، تاثیر خواهد گذاشت.

هزینه تست مدیکال کانادا، برای کودکان (تا 3 سالگی) 150 دلار، برای کودکان 4 تا 10 سال، 175 دلار و برای نوجوانان 11 تا 14 سال، 230 دلار، برای افراد بین 15 تا 74 سال، 260 دلار و برای افراد بالای 75 سال، 280 دلار خواهد بود.

نتیجه تست مدیکال کانادا

تا چند روز بعد از انجام آزمایشات، پزشک مربوطه نتیجه را در یک پاکت در بسته، به شما تحویل ‌می‌دهد که به آن مدیکال سفارت کانادا گفته می‌شود. پاکت مدیکال کانادا می‌بایست تا زمان ارسال به سفارت کانادا در بسته بماند و متقاضی به هیچ عنوان نباید اقدام به باز کردن آن کند.

سخن پایانی :

انجام فرآیند مدیکال کانادا، یکی از مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای کانادا است. برای مهاجرت به کانادا، الزامات متعددی وجود دارد که متقاضی دریافت ویزای کانادا، باید آنها را رعایت کند، یکی از این الزامات، تست مدیکال کانادا یا انجام آزمایشات پزشکی است، که در این مقاله، به طور مفصل آن را بررسی کردیم.

بازدید : 222
شنبه 8 ارديبهشت 1403 زمان : 14:36

سفارت کانادا در ارمنستان

از آنجایی که کانادا جمعیت کمی دارد و هر روز در حال رشد و توسعه است، مهاجران زیادی برای دریافت ویزای کانادا پاپیش می گذارند. همانند دیگر کشورهای خارجی، برای اینکه بتوانید وارد خاک کانادا شوید باید ویزای کانادا را دریافت کنید. برای اخذ ویزای کانادا نیاز به دریافت وقت سفارت کانادا دارید که می توانید از طریق ترکیه، ارمنستان و امارات، این فرآیند را انجام دهید. در ادامه، مراحل اخذ وقت سفارت کانادا در ارمنستان را برایتان توضیح خواهیم داد.

روش های دریافت وقت سفارت کانادا در ارمنستان

هزینه‌ سفر به ارمنستان نسبت به سایر کشورها پایین‌تر بوده و حتی می‌توان به روش زمینی سفر نمود، به همین دلیل ارمنستان گزینه‌ای مناسب برای اخذ وقت سفارت کانادا است.

برای دریافت وقت سفارت کانادا در ارمنستان بایستی به وب‌سایت ارائه‌دهنده این خدمات مراجعه نموده و با ثبت اطلاعات فردی، رزرو وقت سفارت کانادا را تکمیل نمایید.

VFS global وب‌سایتی است که در کشورهای مختلف با سفارت کانادا دارای قرارداد است و تمامی افراد جهت اخذ وقت سفارت باید به این وب‌سایت مراجعه نمایند.

برای دریافت وقت سفارت کانادا شما دو راه پیش رو دارید:

  • روش آنلاین
  • روش حضوری

دریافت وقت سفارت کانادا در ارمنستان به صورت آنلاین

در روش آنلاین لازم است مدارک لازم برای دریافت وقت سفارت کانادا را براساس چک لیستی که در ادامه آورده شده است، آماده کنید و از طریق سایت سفارت کانادا در ارمنستان ثبت نام کنید. در این سایت یک اکانت برای خودتان می سازید، سپس فرم های مربوط به سفارت کانادا را با دقت و بدون اشتباه پر می کنید.

دریافت وقت سفارت کانادا در ارمنستان به صورت حضوری

در روش حضوری باید بار اول به ارمنستان سفر کنید تا به صورت حضوری فرم ها را پر کنید و هزینه ها را پرداخت کنید. لازم است فیش هزینه پرداخت شده را همراه با مدارک خود به سفارت کانادا تحویل دهید.

در این زمان باید به ایران برگردید و منتظر بمانید تا نوبت به مرحله انگشت نگاری برسد و بار دیگر برای انگشت نگاری به ارمنستان سفر کنید. این سفر ، هم برای شما هزینه بر است و هم نیازمند صرف وقت زیادی است.

دریافت جواب ویزا از طریق پیکاپ ویزای کانادا

برای هر دو روش در مرحله بعد، در صورت موافقت با ویزای کانادا باید یک بار دیگر برای مهر شدن پاسپورتتان به سفارت کانادا مراجعه کنید. راهکار دیگری که در این مسیر پیش روی شما قرار دارد استفاده از خدمات پیکاپ ویزای کانادا می باشد. به این صورت که شما می توانید یک شخص را به عنوان وکیل خود تعیین کنید تا به نمایندگی از شما برای ادامه مراحل دریافت ویزای کانادا به ارمنستان سفر کند.

https://parsradin.co/%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d9%85%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86/

بازدید : 106
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 زمان : 14:00

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

یکی از اصلی ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا، اثبات تمکن مالی کافی است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می بایست ثابت کنید توانایی مالی برای تامین پوشش شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی خود را در کانادا دارید.

برخی دیگر تحصیل در کانادا را راه مناسبی برای مهاجرت به کانادا می‌دانند. زیرا پس از فارغ‌التحصیلی می‌توان در حوزه مربوطه به رشته‌ تحصیلی خود مشغول به کار شده و پس از گذشت 18 ماه برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهند. زندگی در کانادا به دلیل برخورداری از شاخص‌های بالای توسعه انسانی، ثبات اقتصادی و فرهنگ مهاجر پذیر برای همگان به ویژه مهاجران ایرانی بسیار ایده‌آل و در واقع یک مقصد رویایی است.

شرایط تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا باید به اندازه یک سال شهریه تحصیلی و هزینه یک سال زندگی در کانادا باشد.

تاریخ افتتاح حساب کمتر از شش ماه نباشد (هر چقدر حساب قدیمی‌تر باشد بهتر است).

میزان بدهکاری و بستانکاری در حساب شما باید مبلغ منطقی و متعادل باشد. به این معنا که اگر مثلا گردش ۶ ماهه از حساب خود می‌گیرید، نباید میزان مبلغ ورودی در طی ۶ ماه خیلی بیشتر از مبلغ خروجی باشد و برعکس؛ مگر اینکه منبع پول ورودی که باعث اختلاف زیاد شده، مشخص باشد. اگر حساب شما این شرایط را دارد حداقل برای آفیسر توضیح دهید که دلیل این شوک‌های وارد شده به حساب چه بوده است.

مبالغ واریزی به حسابتان باید منطقی باشد. برای مثال، اگر کارمند هستید و در ماه ۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرید، واریز شدن چندین مبلغ ۱۰ میلیونی، ۲۰ میلیونی و یا ۳۰ میلیونی در طی یک ماه منطقی نیست مگر اینکه منبع آن‌ها مشخص باشد.

اثبات صورت حساب بانکی برای تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

هنگامی که می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید، صورت حساب بانکی یا گواهی سرمایه مهم‌ترین مدرک است. در نامه بانکی باید یک سال هزینه تحصیل و هزینه‌های زندگی در کانادا را نشان دهید. اثبات تمکن مالی تضمینی است مبنی بر اینکه شما به اندازه کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل ، هزینه زندگی دانشجویی در کانادا و هزینه‌های زندگی حین تحصیل در این کشور صلاحیت دارید. برای دریافت مجوز تحصیل کانادا باید حداقل 4 ماه صورتحساب مالی داشته باشید. اغلب در ذهن دانشجویان سوال‌هایی مانند اینکه برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا وجوه واقعی چقدر باید باشد یا چه مقدار مدرک برای وجوه باید نشان بدهم، وجود دارد.

نشان دادن نامه بانکی برای ویزای تحصیلی کانادا

معمولا موارد مربوط به پول شامل ۲ بخش است. اعتبار و بدهی. اعتبار می‌تواند حقوق، هدیه، فروش و غیره باشد. از سوی دیگر بدهی هزینه‌هایی است که با خرید، خواروبار و یا بسیاری چیزهای دیگر روی می‌دهد. در صورت حساب بانکی یک منبع اعتباری و یک منبع بدهی وجود دارد.

دولت کانادا چه نوع دارایی را به عنوان صورت حساب بانکی، ترجیح می‌دهد؟

دولت کانادا دارایی‌های نقدی را به عنوان سرمایه ترجیح می‌دهد.

مدارک مورد نیاز برای تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

  • صورت حساب بانکی
  • فیش حقوقی
  • نامه پیشنهاد شغلی یا جاب آفر کانادا
  • نامه تاییدیه شغلی
  • مدارک مالیات در کانادا
  • ایجاد حساب بانکی در کانادا
  • درآمد تجاری

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

دانشجو : 10.000 دلار کانادا برای زندگی در سال اول+ هزینه سال اول تحصیلی

همسر : 4000 دلار کانادا برای زندگی در سال اول

فرزند : به ازای هر فرزند 3000 دلار کانادا برای زندگی در سال اول

برای تحصیل در یکی از موسسات عالی کانادا در سال‌های 2023-24، دانشجویان بین‌المللی به اثبات حداقل 25.000 دلار کانادا در حساب‌های بانکی یا صورت حساب اسپانسر خود نیاز دارند.

بازدید : 183
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 زمان : 13:33

سفارت کانادا در دبی

سفارت کانادا در دبی برای صدور ویزای کانادا و پشتیبانی از شهروندان کانادایی در امارات متحده عربی فعالیت می‌کند.

سفارت کانادا در دبی دفتر رسمی انجام امور کنسولی شهروندان کانادایی مقیم دبی و امارات است که خدمات مورد نیاز برای این افراد و کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، انجام می‌دهد.

سفارت کانادا در دبی با همکاری سفارت امارات در کانادا، برای جلب فرصت‌های اقتصادی و فرهنگی و تبادل دانش فنی همکاری می‌کند. به‌علاوه، این سفارت با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری کانادایی در امارات متحده عربی، با مردم امارات ارتباط برقرار کرده و به تبادل فرهنگی و اجتماعی دو کشور کمک می‌کند.

نحوه دریافت وقت سفارت کانادا در دبی

برای دریافت خدمات دیپلماتیک سفارت کانادا در دبی، ابتدا باید یک وقت قرار ملاقات حضوری دریافت کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی سفارت کانادا در امارات متحده عربی در انتهای سایت در بخش “رزرو قرار ملاقات“، درخواست مصاحبه حضوری با سفارت کانادا را ثبت کنید.

در این بخش باید اطلاعات شخصی خود را وارد و سپس زمان و تاریخ مناسب برای ملاقات خود را انتخاب کنید.

بعد از تایید درخواست شما توسط سفارت کانادا، وقت قرار ملاقات شما تأیید می‌شود.

در برخی موارد، ممکن است برای دریافت ویزای کانادا یا خدمات دیپلماتیک دیگر، نیاز به ملاقات اورژانسی بدون وقت‌ قبلی داشته باشید. در این صورت، بهتر است با تماس با سفارت کانادا در دبی، اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

نحوه پر كردن فرم درخواست سفارت كانادا در دبی

فرم سفارت کانادا در دبی برای اخذ ویزای کانادا استفاده می‌شود. این فرم توسط تمامی افرادی که قصد دارند از دبی به کانادا مهاجرت کنند، باید تکمیل شود.

ابتدا به ‌سایت سفارت کانادا در دبی مراجعه کنید.

انتخاب کنید که کدام نوع ویزای کانادا را می‌خواهید.

پس از انتخاب، به شما یک فرم درخواست ویزای کانادا از دبی داده می‌شود.

تمامی اطلاعات درخواستی را با دقت وارد نمایید (شما نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی، پاسپورت و سفر خود دارید).

پس از تکمیل فرم، یک شماره پیگیری دریافت خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا بعد از ارسال فرم و مدارک مورد نیاز، وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.

پس از تکمیل و ارسال فرم، از شما خواسته می‌شود تا یک نسخه از پاسپورت خود و تصاویری از عکس‌های مورد نیاز مربوط به مدارک را ارسال فرمایید.

پس از دریافت مدارک و انجام پردازش اطلاعات و مراحل صدور ویزای کانادا، سفارت کانادا در دبی به شما اطلاع خواهد داد که ویزای شما صادر شده است یا خیر؟!

در نظر داشته باشید که فرآیند درخواست ویزای کانادا ممکن است زمان ‌بر باشد. همچنین، بهتر است از ارسال اطلاعات درست و دقیق اطمینان حاصل کنید تا درخواست شما بدون مشکل بررسی شود و تأخیری در صدور ویزای کانادا ایجاد نشود.

نحوه انجام مصاحبه در سفارت کانادا در دبی

برای صدور ویزای کانادا توسط سفارت کانادا در دبی باید یک مصاحبه شفاهی در سفارت کانادا انجام شود.

هدف سفارت کانادا در برگزاری مصاحبه با افرادی که درخواست ورود به کانادا را دارند، اطمینان یافتن از این است که آن‌ها توانایی اقامت و کار در کانادا را دارا هستند.

مدارک لازم سفارت کانادا در دبی:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم های درخواست ویزای کانادا
  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی
  • شناسنامه
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری
  • تمکن مالی

سخن پایانی

سفارت کانادا در دبی یکی از بهترین نمایندگی‌های این کشور است که تمام خدمات کنسولگری و دیپلماتیک مورد نیاز شهروندان کانادایی مقیم امارات را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید

بازدید : 239
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 زمان : 13:17

بازار کار در حال تغییر است و کارمندان متوجه می شوند که به شغل خود نیاز بیشتری دارند. پاییز گذشته، بیش از 4.5 میلیون کارمند ایالات متحده آمریکا شغل خود را ترک کردند زیرا اثرات طولانی مدت این بیماری همه گیر کرونا افکار کارمندان را به زندگی حرفه ای آنها تغییر داده است. و در سال 2022، کارمندان همچنان به دنبال راه‌ های جدیدی برای انجام مهارت ‌های خود در موقعیت‌ ها و شرکت‌ هایی هستند که با ارزش ‌های آن‌ها همسو هستند.

کشور آمریکا خانه صدها هیئت شغلی، داخلی و بین المللی، رایگان و پولی است. اما از میان تعداد زیاد سایت های کاریابی در آمریکا، کدام یک بهترین مکان برای تبلیغات هستند؟ به عبارت دیگر، کجا می توانید با اطمینان بیشتری بخشی از بودجه یا منابع استخدامی خود را برای جذب متقاضیان عالی سرمایه گذاری کنید؟

این روزها ساده ترین راه برای یافتن شغل از طریق لیست مشاغل آنلاین است. هیچ کمبودی در سایت ها و اپلیکیشن های کاریابی وجود ندارد، اما ممکن است همه آنها مشروع و قانونی نباشند. وب ‌سایت ‌های کاریابی با جمع‌ آوری و فهرست‌ بندی فرصت‌ های راه دور، معادل مدرن آگهی ‌های طبقه ‌بندی ‌شده هستند. همچنین مجهز به میلیون ها فهرست و منابع اضافی مانند: مربی گری، ساخت رزومه و پست های وبلاگ پر از نکات مفید. استفاده از یک وبسایت کاریابی یکی از بهترین و کارآمدترین راه ها برای جستجو و اعمال ده ها فرصت شغل است. برای یافتن بهترین وب سایت های کاریابی در آمریکا این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

وب سایت های کاریابی در آمریکا چیست؟

یک وب سایت شغلی هم یک پایگاه داده و هم یک موتور جستجو در نظر گرفته می شود که مشاغل را لیست کرده و آشکارا با کاربران خود به اشتراک می گذارد. بهترین سایت های کاریابی همچنین دارای برنامه ای هستند که فرآیند جستجوی کار را ساده و آسان تر می کند.
برای یافتن بهترین سایت‌ ها و اپلیکیشن ‌های کاریابی، تعدادی فاکتور از جمله این موارد را در نظر گرفته ایم:

  • ویژگی ها: بسیاری از بهترین اپلیکیشن ها و سایت های شغلی ابزار و منابع ویژه ای را برای ساده سازی فرآیند استخدام و افزایش شانس استخدام شما ارائه می دهند.
  • نظرات مشتریان: ما مستقیماً به سراغ کاربران می رویم تا از تجربه کاربر و رضایت کلی آنها مطلع شویم.
  • مشاغل: ما به دنبال سایت ها و برنامه های کاریابی میگردیم که در تعداد زیادی از صنایع و مشاغل، عناوین شغلی ارائه می دهند.
  • تجربه: از پیشکسوتان صنعت گرفته تا کسانی که تازه شروع به کار کرده‌اند، بهترین سایت ‌ها و برنامه ‌ها را انتخاب می‌ کنیم که برای سطوح مختلف تجربه متقاضیان مناسب هستند.
  1. سایت Indeed

در واقع دارای آمارهای بسیار چشمگیر است و هر ماه 250 میلیون نفر از سایت آن بازدید می کنند. میلیون ها شغل در بیش از 60 کشور و 28 زبان موجود است که آن را به بهترین منبع خارجی استخدام در کشور تبدیل می کند. کارفرمایان می توانند لیست مشاغل رایگان یا پولی را انتخاب کنند که بعداً می توانید آنها را بررسی کنید. سپس آنها می توانند مستقیماً با شما تماس بگیرند تا در مورد شغل یا تجربه شما صحبت کنند. هنگامی که رزومه خود را ارسال می کنید، کارفرمایان می توانند توسط آن شما را پیدا کنند، بنابراین شانس شما برای یافتن شغل افزایش می یابد.

می‌توانید اپلیکیشن Indeed’s Job Search را برای کمک‌های ارزشمند دانلود کنید، که امکان استفاده از GPS خود را برای جستجوی شغل ارائه می‌دهد. همچنین می توانید بر اساس عنوان شغلی مورد نظر خود، کارفرمای خاص یا حتی نوع ساعات مورد نظر خود، چه تمام وقت یا پاره وقت، جستجو کنید. فرصت های قراردادی و فریلنسری به همراه کارآموزی نیز در دسترس است. پس از بررسی اطلاعات شرکت ارائه شده، می توانید یک پیام شخصی به درخواست خود پیوست کنید و شانس خود را برای مصاحبه بیشتر کنید.

بیشتر بخوانید ...

بازدید : 172
شنبه 1 ارديبهشت 1403 زمان : 11:47

متقاضی دریافت ویزای آمریکا می تواند تمام مراحل دریافت ویزا (از انگشت نگاری تا تحویل پاسپورت به کنسولگری آمریکا) را می تواند در یکی از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه یا ارمنستان انجام دهد.

دریافت وقت مصاحبه حضوری سفارت آمریکا در ارمنستان، یکی از رایج ترین و آسان ترین راه هایی است که افراد انتخاب می کنند.

متقاضی برای مصاحبه حضوری جهت اخذ ویزای آمریکا می تواند به کنسولگری آمریکا در شهر ایروان ارمنستان مراجعه نماید. سفارت آمریکا در شهر ایروان ارمنستان، واقع در خیابان آمریکایی American Ave است. این کنسولگری در تمامی روزهای هفته، به جز شنبه و یکشنبه، پاسخگوی متقاضیان ویزای آمریکا می باشد.

اگر پرونده شما به صورت آنلاین پردازش می شود، باید اسناد و مدارک لازم را به صورت آنلاین در حساب CEAC آپلود کنید. این کار باید قبل از مصاحبه حضوری انجام شود.

در روز مصاحبه با سفارت آمریکا در ارمنستان، مدارک اصلی مورد نیاز و همچنین یک فتوکپی از هر کدام را به همراه داشته باشید. هر مدرکی که به زبان انگلیسی نیست، باید با ترجمه انگلیسی تایید شده همراه باشد:

  • یک کپی از نامه مصاحبه NVC
  • پاسپورت منقضی نشده با اعتبار ۶ ماهه
  • ۲ عکس رنگی از متقاضی
  • فرم درخواست DS-260
  • سوابق کاری متقاضی
  • رزومه کاری و تحصیلی قوی
  • مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه آن
  • اصل شناسنامه، ترجمه انگلیسی شناسنامه و یک کپی از آن
  • نتیجه معاینات پزشکی

نکات تکمیلی برای مراجعه به سفارت آمریکا در ارمنستان:

  1. به موقع در مصاحبه حاضر شوید. در صورت تاخیر، وقت مصاحبه برای اخذ ویزای آمریکا از ارمنستان لغو خواهد شد.
  2. تمام مدارک درخواست خود را همراه داشته باشید، کارکنان کنسولگری این مدارک را به دقت بررسی خواهند کرد.
  3. به تمام سوالات مصاحبه صادقانه و با رعایت اطلاعات مندرج در مدارک خود پاسخ دهید.

تعیین وقت مصاحبه با سفارت آمریکا در ارمنستان

بر اساس توصیه وزارت خارجه آمریکا، حداقل مدت زمانی که فرد باید قبل از تاریخ سفر برای ویزای آمریکا اقدام کند 2 ماه است، به همین دلیل توصیه می شود تمام مدارک، تاریخ دعوت نامه، ترجمه مدارک و غیره را با این دو ماه تطبیق دهید.

وقت سفارت آمریکا در ارمنستان به علت درخواست‌ فراوان افراد ایرانی جهت اخذ وقت سفارت آمریکا، دارای آفیسرهای مسلط به زبان فارسی است. به همین دلیل مقصد مناسبی برای دریافت وقت سفارت آمریکا است؛ چرا که متقاضیان با تسلط و اعتماد به نفس بیشتری قادر به پاسخگویی به سوالات آفیسر هستند؛ به همین دلیل به افرادی که قصد دریافت ویزای آمریکا را دارند توصیه می شود کشور ارمنستان را جهت دریافت وقت سفارت انتخاب کنند.

بازدید : 192
چهارشنبه 29 فروردين 1403 زمان : 12:45

شهر اسن آلمان

شهر اسن آلمان یکی از شهرهای ایالت نوردراین وستفالن می باشد. شهر اسن آلمان در سال ۲۰۱۰ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا از طرف منطقه روهه شناخته شد. این شهر بسیار زیبا در کنار رودخانه ای به نام روهه قرار دارد. این رودخانه از میان محله هایی به نام های کوی فادره، های شینگن عبور می کند. شهر اسن آلمان دارای زیبایی های بسیار زیادی است که امروزه صنعت گردشگری در آن بسیار پیشرفت کرده و افراد زیادی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود قرار می دهند.

جمعیت شهر اسن حدودا 600 هزار نفر برآورد شده است. این درحالیست که شهر اسن آلمان هشتمین شهر بزرگ آلمان می باشد. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته می شود. فرودگاه اسن یک فرودگاه کوچک است که در ۶ کیلومتری جنوب غربی اسن قرار دارد. این فرودگاه پرواز هایی را برای مناطق مختلف شهرهای آلمان انجام می دهد.

اقتصاد اسن آلمان

توسعه کارخانه‌های فولاد، ذغال سنگ و آهن آلات در قرن نوزدهم باعث رشد سریع اسن از یک شهر کوچک به یک شهر بزرگ و صنعتی شد. در واقع بازار مالی، تجارت و کسب وکار در این شهر بر پایه صنعت شکل گرفته است. صنایعی مانند زغال سنگ و فولاد باعث اقتصاد قوی در این شهر شده است. اسن مهم ترین عامل توسعه دهنده صنعت اروپا می‌باشد.

تحصیل در اسن آلمان

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اسن، از جمله مهم‌ترین آنها یعنی دانشگاه دویسبورگ، سالانه میزبان هزاران دانشجوی بومی و خارجی است. نام دانشگاه فولک وانگ که سال ۱۹۲۷ تاسیس شده، در سایت میراث جهانی سازمان ملل آمده است. برنامه‌های ارائه شده در دانشگاه‌های اسن از علوم انسانی، علوم اجتماعی و اقتصادی گرفته تا مهندسی و علوم طبیعی و همینطور پزشکی، متغیر است و شما می‌توانید با توجه به علاقه خود، به انتخاب رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های اسن بپردازید. زبان تدریس در دانشگاه‌های این شهر هم آلمانی است.

دانشگاه های اسن آلمان

  • دانشگاه FOM
  • دانشگاه فولک وانگ
  • دانشگاه دویسبورگ اسن
  • دانشگاه علوم اقتصاد و مدیریت
  • دانشگاه Audi max

حمل و نقل عمومی اسن آلمان

شبکه حمل و نقل عمومی اِسِن فوق العاده است! به طور مثال، بزرگراه Ruhr A 40 از وسط شهر می‌گذرد و تا دورتموند ادامه می‌یابد. بزرگراه A 42، اسن را به Oberhausen و Gelsenkirchen وصل می‌کند و بزرگراه A 52 دوسلدورف را به اسن می‌رساند. مسافران همچنین می‌توانند از سرویس‌های سریع السیر منطقه‌ای هم استفاده کنند تا سریع‌تر به شهر‌های دیگر آلمان مثل برلین، هامبورگ و فرانکفورت برسند. فرودگاه اسن آلمان هم Essen Mulheim نام دارد که فقط بعضی پرواز‌ها را انجام می‌دهد و برای انجام سفر‌های هوایی مهم‌تر، بهتر است از فرودگاه‌های دوسلدورف و دورتموند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید ..

سخن پایانی

اسن آلمان یکی از شهرهای ایالت نوردراین وستفالن آلمان است که در مرکز منطقه روهه واقع شده است. جمعیت شهر اسن آلمان نزدیک به 600 هزار نفر برآورد شده است. اسن آلمان هشتمین شهر بزرگ آلمان بعد از کلن و دورتموند می باشد. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شده است.

بازدید : 350
چهارشنبه 29 فروردين 1403 زمان : 12:37

گرین کارت به افراد این امکان را می دهد تا به صورت دائمی در آمریکا اقامت داشته باشند و به کار و تحصیل در آمریکا بپردازند.

دارندگان کارت سبز آمریکا، مقیم این کشور محسوب می شوند و می توانند از مزایایی که دولت آمریکا به شهروندان خود ارائه می دهد، استفاده کنند.

گرین کارت آمریکا، نوعی کارت شناسایی مختص مقیم آمریکا است که دارندگان این کارت می‌توانند از حق و حقوق یک شهروند آمریکایی بهره ‌مند شوند.

گرین کارت آمریکا چیست؟

گرین کارت آمریکا یا کارت اقامت دائم آمریکا، کارتی است که به دارنده آن، امکان زندگی و کار دائمی در هر نقطه از ایالات متحده آمریکا را می‌دهد. دارندگان گرین کارت آمریکا تقریبا بسیاری از حق و حقوق یک شهروند آمریکایی را دارند و پس از 3 تا 5 سال واجد شرایط شهروندی آمریکا هستند.

گرین کارت خانوادگی

شهروندان ایالات متحده آمریکا، می توانند امکان اخذ گرین کارت آمریکا را به بستگان خود بدهند. همچنین افرادی که تابعیت آمریکا را دارند می توانند اقوام خود را به این کشور بیاورند.

افراد بالای 21 سال که اقامت دائم آمریکا یا پاسپورت آمریکا را دارند، می توانند بر اساس دو نوع ویزای آمریکا، خانواده خویش را همراه خود به این کشور بیاورند:

بستگان درجه یک:

ویزا به اعضای درجه یک خانواده شهروند آمریکایی تعلق می گیرد.

بستگان درجه دو:

ویزای به افرادی که ارتباط خانوادگی با شهروند آمریکایی دارند تعلق می گیرد.

گرین کارت کاری

نوع دیگر گرین کارت آمریکا، گرین کارت مبتنی بر اشتغال است. برای دریافت این نوع گرین کارت، متقاضیان باید از تحصیلات، تخصص و مهارت بالایی برخوردار باشند. آنها باید ثابت کنند که تخصص و مهارت های بالایی دارند که به نفع جامعه است.

دریافت گرین کارت آمریکا به واسطه لاتاری

برنده شدن در لاتاری آمریکا، ساده ترین و کم هزینه ترین روش دریافت گرین کارت آمریکا می باشد. برنامه مهاجرتی آمریکا به گونه ای است که هر سال از طریق لاتاری، افراد از کشور های مجاز، اقدام به ثبت نام نموده و پس از قرعه کشی به افراد منتخب، گرین کارت آمریکا به آنها تعلق می گیرد.

دولت آمریکا هر سال از طریق قرعه کشی در لاتاری به افراد برنده، کارت سبز هدیه می دهد و برندگان لاتاری می‌توانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند.

هر ساله حدود ۱۰ هزار نفر از کشورهای مختلف دنیا کارت سبز آمریکا را دریافت می کنند.

دریافت گرین کارت آمریکا به واسطه ازدواج

اگر همسر شما شهروند آمریکا باشد، می توانید مجوز کار و زندگی در ایالات متحده آمریکا را دریافت نمایید.

دارندگان کارت سبز آمریکا می توانند بعد از سه سال کار و اقامت دائم در این کشور برای شهروندی آمریکا درخواست بدهند.

برای دریافت اقامت دائم آمریکا از طریق ازدواج باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • تمکن مالی
  • سند ازدواج
  • گواهی نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک ورود قانونی به ایالات متحده آمریکا

اثبات تابعیت ایالات متحده یا اقامت دائم همسر

بازدید : 156
دوشنبه 27 فروردين 1403 زمان : 14:11

ایالت های آلمان

آلمان به دلیل موقعیت مرکزی خود با 9 کشور اروپایی، مرز مشترک دارد.

آلمان دومین کشور پرجمعیت در اروپای مرکزی و هفتمین کشور بزرگ اروپا است. این کشور از 16 ایالت مستقل تشکیل شده و نظام سیاسی آن، جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است. ایالت های آلمان در اصطلاح Lander نام دارند و طبق قانون نظام فدرال آلمان، هریک از آن‌ها دولت و قانون اساسی خاص خود را دارند و تا حد زیادی در امور داخلی خود، مختار است.

ایالت برلین

  • نام انگلیسی: Berlin
  • مرکز استان: برلین
  • جمعیت: حدود 3.7 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: برلین

کلان‌ شهر برلین، پایتخت آلمان است. برلین یک ایالت فدرال خود مختار است و بسیاری از سازمان‌های دولتی و مرکزی آلمان در این شهر قرار دارند. این ایالت در استان براندنبورگ در شمال شرق آلمان قرار گرفته است.

ایالت هامبورگ

  • نام انگلیسی: Hamburg
  • مرکز استان: هامبورگ
  • جمعیت: حدود 1.8 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: هامبورگ

ایالت بادن-وورتمبرگ

  • نام انگلیسی: Baden-Württemberg
  • مرکز استان: اشتوتگارت
  • جمعیت: حدود 11.1 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: اشتوتگارت، اولم، توبینگن، فرایبورگ، کارلسروهه

ایالت باواریا (بایرن)

  • نام انگلیسی: Bayern
  • مرکز استان: مونیخ
  • جمعیت: حدود 13.1 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: مونیخ، نورنبرگ، آوگسبورگ

ایالت براندنبورگ

  • نام انگلیسی: Brandenburg
  • مرکز استان: پوتسدام
  • جمعیت: حدود 2.5 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: پوتسدام، کات ‌باس

ایالت برمن

  • نام انگلیسی: Bremen
  • مرکز استان: برمن
  • جمعیت: حدود 680 هزار نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: برمن، برمرهافن

ایالت تورینگن

  • نام انگلیسی: Thüringen
  • مرکز استان: ارفورت
  • جمعیت: حدود 2.1 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: ارفورت، ایمار، آیزناخ، گرا

ایالت زارلاند

  • نام انگلیسی: Saarland
  • مرکز استان: زاربروکن
  • جمعیت: حدود 990 هزار نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: زاربروکن

ایالت زاکسن

  • نام انگلیسی: Sachsen
  • مرکز استان: درسدن
  • جمعیت: حدود 4 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: درسدن، لایپزیگ، کمنیتس، تسویکاو

ایالت زاکسن-آنهالت

  • نام انگلیسی: Sachsen-Anhalt
  • مرکز استان: ماگدبورگ
  • جمعیت: حدود 2.1 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: ماگدبورگ، هاله و ویتنبرگ

ایالت نیدرزاکسن

  • نام انگلیسی: Niedersachsen
  • مرکز استان: هانوفر
  • جمعیت: حدود 8 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: هانوفر، اولدنبورگ، گوتینگن، ولفسبورگ

ایالت نوردراین وستفالن

  • نام انگلیسی: Nordrhein-Westfalen
  • مرکز استان: دوسلدورف
  • جمعیت: حدود 18 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: دوسلدورف، کلن، دورتموند، اسن و بن

ایالت شلسویگ هولشتاین

  • نام انگلیسی: Schleswig-Holstein
  • مرکز استان: کیل
  • جمعیت: حدود 2.9 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: کیل، لوبک، فلنسبورگ و نوی‌مونستر

ایالت مکلنبورگ-فورپومرن

  • نام انگلیسی: Mecklenburg-Vorpommern
  • مرکز استان: شورین
  • جمعیت: حدود 1.6 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: شورین، روستوک، نوی براندنبورگ

ایالت هسن

  • نام انگلیسی: Hessen
  • مرکز استان: ویسبادن
  • جمعیت: حدود 6.3 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: ویسبادن، فرانکفورت، کاسل، دارمشتات

ایالت راینلاند-فالتس

  • نام انگلیسی: Rhineland-Palatinate
  • مرکز استان: ماینتس
  • جمعیت: حدود 1.4 میلیون نفر
  • آب‌وهوا: اقیانوسی
  • مهم‌ترین شهرها: ماینتس، لودویگسهافن، کایزرسلاوترن

سخن پایانی

کشور آلمان 16 ایالت دارد که 3 ایالت از یک یا دو شهر و 13 ایالت از مناطق مختلف تشکیل شده‌ است. شهر برلین به‌ عنوان پایتخت آلمان یک ایالت خودمختار محسوب می شود.

آب و هوا در تمام نقاط این کشور اقیانوسی، با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل است. موقعیت جغرافیایی این کشور باعث شده که در ایالت‌ های آلمان صنعت گردشگری رواج پیدا کند. بعد از برلین، شهرهای کلن، فرانکفورت، مونیخ و هامبورگ از مهم ترین شهرهای کل کشور آلمان شناخته شده است.

بازدید : 246
يکشنبه 26 فروردين 1403 زمان : 15:57

ورک پرمیت کانادا چیست؟

Work Permit Canada یک تاییدیه کتبی است که دارندگان مجوز کار در کانادا، برای حضور قانونی در این کشور، باید آن را اخذ کنند. این مجوز، توسط اداره مهاجرت کانادا صادر می‌شود. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و کار کردن در این کشور را دارند؛ به ورک پرمیت کانادا نیاز خواهند داشت.

یک نکته بسیار مهم این است که اگر با هر نوع ویزای موقتی در کشور کانادا اقامت داشته باشید، می‌توانید در صورت واجد شرایط بودن، ویزای کانادا را به ویزای Open Work Permit Canada تبدیل کنید.

صدور ویزای ورک پرمیت کانادا برای چه کسانی امکان پذیر است؟

صدور ویزای ورک پرمیت کانادا، برای دو دسته از افراد امکان پذیر است:

  1. افرادی که توسط یک کارفرمای کانادایی، پیشنهاد کاری یا جاب آفر دارند.
  2. افرادی که هنوز شغل معتبر و قانونی در کانادا پیدا نکردند.

انواع ورک پرمیت کانادا

1.کلوز ورک پرمیت کانادا

این نوع ویزا به نیروی کار خارجی اجازه می دهد فقط برای یک کارفرما کار کند.

فرد بعد از دریافت پیشنهاد کاری یا جاب آفر توسط کارفرمای کانادایی، میتواند برای ویزای CLOSE WORK PERMIT اقدام کند. کارفرما باید از اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا ESDC، مجوز اثر گذاری بر بازار کار کانادا LMIA را دریافت کند تا بتواند نیروی کار خارجی را استخدام کند. LMIA سندی است که یک کارفرما در کانادا ممکن است قبل از استخدام یک نیروی کار خارجی به آن نیاز داشته باشد. این مجوز نشان می دهد که شهروند کانادایی برای انجام این کار در دسترس نیست و نیاز به یک کارگر خارجی برای شغل مورد نظر وجود دارد.

2.اپن ورک پرمیت کانادا

به اتباع خارجی امکان می‌دهیم برای مدت زمان مشخصی، برای هر کارفرما در کانادا، کار کنند؛ البته باید کارفرما مورد تایید دولت کانادا باشد. Open Work Permit، ممکن است شغل یا مکان را محدود کند اما کارفرما را محدود نمی‌کند. بنابراین متقاضی، با اپن ورک پرمیت معتبر می تواند برای چند کارفرما در مناطق مختلف کانادا کار کند. در اپن ورک پرمیت، نیازی به دریافت ویزای جاب آفر ندارید.

شرایط اخذ اپن ورک پرمیت کانادا

  1. مدرک و توجیه افسر برای بازگشت به وطن
  2. تمکن مالی
  3. مدرک عدم سوء پیشینه

برای خواندن بیشتر شرایط ها کلیک کنید

برای دریافت ویزای اپن ورک پرمیت کانادا، به موارد زیل نیاز ندارید:

  1. ویزای جاب آفر یا پیشنهاد کاری توسط کارفرمای کانادایی
  2. تاییدیه ارزیابی تاثیر مثبت بر بازار کار کانادا
  3. ثبت نام کارفرما در پورتال کارفرمایان و پرداخت هزینه کارفرما
  4. تمدید ویزای کاری کانادا

هزینه ورک پرمیت کانادا در سال 2024

اگر از کشور کانادا، برای دریافت ورک پرمیت کانادا یا تمدید ورک پرمیت درخواست دهید، نیاز به انگشت نگاری ندارید و بنابراین نیازی نیست برای آن هزینه‌ای بپردازید. اما اگر از بیرون کانادا برای ورک پرمیت درخواست دهید، باید هزینه انگشت نگاری را پرداخت کنید.

سخن پایانی :

ویزای ورک پرمیت کانادا، به شما این امکان را میدهد که در این کشور کار کنید و از تمامی امکانات آن برخوردار شوید. با دریافت اين ويزا،‌ امکان کار کردن اعضای خانواده هم وجود دارد و پس از گذشت یک دوره مشخص، این امکان را دارید که برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 112
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 215
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 329
  • بازدید ماه : 3503
  • بازدید سال : 6079
  • بازدید کلی : 6079
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی